top of page
  • מוטי

ברור שכולם צריכים מולטי-ויטמינים, או שבעצם לא?

עודכן: 2 באפר׳ 2021


זה סה"כ נראה הגיוני לקחת כדור עם מכלול הויטמינים שאנו צריכים לקבל, זאת הסיבה שהרבה אנשים אכן רוכשים ונוטלים אותם.

האם זה כדאי?

באופן כללי... לא.

אולי זה יפתיע אתכם לשמוע, אבל לרוב החברות שמייצרות אותם פחות אכפת מהבריאות שלכם, ויותר מהרווח. זה מוביל ל-3 סיבות שלא שווה בדר"כ ליטול מולטי-ויטמינים:


1. לרוב בשביל לייצר אותם משתמשים בשיטות ייצור זולות, ובתוצאה הסופית מתקבל מוצר שהוא לא ממש bioavailablility . bioavailable זה הוא המושג שמתאר עד כמה חומר מסוים ניתן לפירוק ועיכול ע"י מערכת העיכול שלנו. אם למשל ניקח כדור שמצופה בחומר שהגוף שלנו לא מסוגל לפרק, גם אם תהיה שם נוסחה סודית להפוך אותך לאדם החכם בעולם, זה פשוט לא יעבוד.

2. בתוך כמוסה אחת בדר"כ ידחפו ויטמינים ומינרלים שמתחרים אחד בשני על הספיגה. החברות בונות על זה שהצרכן הממוצע לא מבין יותר מדי ולא יבדוק שאין חומרים שבעצם מתנגשים אחד בשני. ככה יוצא שבתוך הרבה מהמולטי-ויטמינים האלה תמצאו סידן (calcium) לצד אבץ (zinc) ומגנזיום, דבר בעייתי משום שכל אלה מתחרים אחד בשני על הספיגה.

3. אחרון, אבל לא כזה חביב. בדר"כ בכמוסות האלה יהיו יותר מהויטמינים שזולים יותר לייצור. לא צריך להסביר למה. הבעיה היא שהויטמינים הזולים הם גם אלו שקל לצרוך בתזונה היום יומית שלנו, ויש סיכוי לא רע שאנחנו כבר מקבלים מספיק מהם. התוצאה של לקיחת הכמוסות האלה היא שיש לך הרבה מעבר למה שצריך מויטמינים מסוימים, אך לגבי אלו שבאמת היית צריך נשארת בחוסר. זה במקרה הטוב. במקרה הרע, הגעת לעודף מוגזם של ויטמין מסוים שמראש לא היית צריך בכלל עוד לקבל, ולפעמים זה יכול להוביל להרעלה.


אני לא אומר שאין חברות צדיקות בסדום, אבל אם אין לכם המלצה של רופא על מוצר ספציפי, פשוט כדאי להימנע. במקרה הטוב לא מועיל וחבל על הכסף, ובמקרה הרע יכול להזיק גם ליותר מרק לכיס.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קפאין

Post: Blog2_Post
bottom of page