top of page
  • מוטי

קפאין

עודכן: 2 באפר׳ 2021

אין היום כמעט מישהו שלא צורך קפה, מי יותר ומי פחות. ולמעשה אכן מצאו שקפה מהווה תוספת בריאה לתזונה שלנו.

אבל... הקפאין עצמו מעלה לחץ דם, ויכול להעלות רמות חרדה אצל אלו שסובלים ממנה, והוא גם ממכר. הסגולות של הקפה הן בקפה עצמו, ולא בקפאין, לכן מומלץ לצרוך קפה נטול קפאין.

"אבל אני צריך להתעורר" אתם אומרים לי? אז בואו, לחלק גדול מאיתנו אין ממש סיבה להתעורר עכשיו, צפוי לנו עוד יום של חל"ת. ועכשיו בנימה רצינית - כמו שאמרתי הקפאין הוא חומר ממכר, והגוף מסתגל אליו. למעשה, לאחר מס' ימים של צריכה של 100 מ"ג קפאין הגוף מסתגל, ונצטרך להעלות את המינון, וכך שוב לאחר עוד כמה ימים וחוזר חלילה.

בטח כבר הבנתם למה כשאתם שותים קפה בשביל להתעורר לא נראה שזה עובד. הסתגלתם, והדרך היחידה שהקפה ישפיע זה אם תעלו את המינון. ושוב יש אבל. להעלאת המינון יש השפעה עד כ-800 מ"ג של קפאין, מעבר לזה כבר אין שום השפעה נוספת. נמצא שלא עובר הרבה זמן וכבר לקפאין לא תהיה שום השפעה עליכם, ולא משנה כמה תצרכו (מקווה שתהנו לשפוך 10 מנות של אספרסו לתוך הגרון, כי להעיר אתכם זה לא). אז מה הפתרון? כמו שכתבתי מקודם - לעבור לנטול. כדי שקפאין באמת יוכל לעזור לכם להתעורר רצוי להיגמל מקפאין, ולשמור צריכת קפאין רק למקרים שבהם אתם באמת חייבים להתעורר, ככה לא תסתגלו אליו והוא אכן ישפיע. רק שימו לב - תהליך הגמילה יכול יכול להיות מלווה ביום-יומיים של כאב ראש חזק, ולגמילה מלאה רצוי להימנע לחלוטין במשך 9 ימים.



10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page